+982143907000 info@borujerdtextile.com

آشنایی با ماشین آلات سری ALPHA 500 ارائه دهنده بالاترین سطح انعطاف پذیری در تولید

بهره گیری از عرض بافت تا ۳/۵ متر و بکارگیری آخرین تکنولوژی روز دنیا در مدل ALPHA 500 Universal، تولیدکنندگان فرش را قادر میسازد تا با استادی تمام پاسخگوی بازار رقابتی خود باشند. بزرگترین کارخانجات تولید فرش در سراسر جهان با استفاده از سری ماشینهای ALPHA 500 کمپانی اشتابلی و محصولات بخش بافندگی فرش شونهر در تولید فرش با ابعاد مختلف به شهرت رسیده‌اند.

 

تا سه ملیون گره در متر مربع

بازارهای فرش در خاورمیانه و طراحان این عرصه همواره بدنبال تولید فرشهایی با تراکم بالا به منظور تکمیل محصولات خود بوده و هستند. سیستم‌های بافندگی فرش شونهر به سرعت پاسخگوی این نیاز است و به همین منظور در سال ۲۰۱۵ ماشین‌آلات سری ALPHA 500 XHDC را روانه بازار نمود. ماشین‌های بافندگی فرش ALPHA 500 XHDC و ALPHA 500 UNIVERSAL  با تراکم بالا تا ۱۲۰۰ شانه و قفسه ۸ رنگ به دلیل بافت فرش‌هایی با وضوح طرح بسیار بالا، بدون بهم ریختگی نقاط طرح و ایجاد پشت فرشی بسیار تمیز از موفقیت قابل قبولی برخوردار هستند.

همچنین از دیگر مزایای این دستگاه ایمنی بالا برای کاربران استماشین‌های بافندگی ALPHA شرکت شونهر با ضریب بالایی از استانداردها و هنر مهندسی، طراحی و ساخته شده‌اند و از کلیه استانداردهای بین المللی در حوزه ایمنی برخوردار هستند. مرکزیت واحد کنترل و امکان اتصال به شبکه داخلی کارخانه نیز این سیستم‌ها را به سطح مطلوبی از ایمنی برای حال و آینده این صنعت بدل کرده است.

ارائه گزینه های متنوع و خلاقانه ای با بکارگیری تکنولوژی های نوین پود گذاری و برش خاب.

آشنایی با ” اثر جادویی نخ پود” ، “اثر ایجاد سایه جادویی” و “تکنیک بافت دستباف گونه”

تکنولوژی بافت با ارتفاع خاب کوتاه در سری ALPHA

ابزاری برای پاسخگویی به نیاز امروز

بسیاری از تولید کنندگان پوشاک امروزه به دنبال ایجاد مدلهای متنوع و جدیدی با استفاده از اثراتی چون سائیدگی ، نخ نمایی، پارگی و سنگ شور هستند که خود نیازمند صرف فرایندهای تکمیلی و هزینه های بیشتری می‌شود. در کمال تعجب شاهد به‌روزشدن و گسترش چنین رویه‌ای در بافت فرش ماشینی نیز هستیم و سهمی از بازار تولید به فرش‌هایی با نمای کهنه و مندرس، دارای سائیدگی و حتی پارگی از سطح خاب تا امتداد پشت فرش اختصاص یافته است.

البته ایجاد این قبیل جلوه‌ها توسط تکمیل و شیرینگ از سطح تا بافت زمینه امکان پذیر است، اما آیا بهتر نیست که این قبیل جلوه‌ها را با بافت خاب با ارتفاع کوتاه از قدم نخست انجام دهیم ؟ این راه اقتصادی و مقرون به صرفه است و از اتلاف زمان، انرژی و مواد اولیه جلوگیری می‌نماید.

در اینجاست که ماشینهای بافندگی فرش سری ALPHA وارد عرصه می‌شوند و با بهره گیری سطح وسیعی از گزینه های قابل برنامه‌ریزی، امکان استفاده از لنست تا ارتفاع ۴میلی‌متر را فراهم می‌نمایند. این ارتفاع لنست امکان بافت خاب تا ارتفاع ۲میلی‌متر را فراهم می‌کند و می‌توان جلوه‌های سائیدگی و کهنگی فرش را به محض بافت و خروج فرش از ماشین ایجاد نمود. هیچ یک از ماشین‌های بافندگی فرش در جهان امکان بافت فرش با چنین ارتفاع خابی را ندارند.

فرش‌های با ارتفاع خاب کوتاه تا ۲میلی‌متر بدان معناست که فرشی سبک عرضه می‌شود و این همواره در مبحث حمل و نقل مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابر این ALPHA 500 Single Loop ماشینی ایده‌آل به‌منظور تولید فرش‌هایی سبک جهت استفاده در هواپیماها هستند.

 

ماشین بافت ALPHA 500 Single Loop

 

برخی از شرکت‌های تولید فرش از ماشین‌های مخمل‌بافی جهت تولید فرش‌هایی با ارتفاع خاب کوتاه نظیر سجاده و جانماز استفاده می‌کنند؛ دلیل این انتخاب فراهم آوردن بافت با ارتفاع خاب کوتاه و تراکم بالاست؛ اما امروزه تکنولوژی پیشرفت کرده است و ماشین‌های بافندگی فرش نظیر ALPHA 500 XHDC با تراکم شانه ای بالا (حداکثر ۱۲۰۰) و عرض ۳/۵ متر را فراهم می‌کند. بنابراین فرش‌هایی با ارتفاع خاب کوتاه و تراکم بالا را می‌توان در این نوع ماشین‌ها تا عرض بافت حداکثر  ۳/۵متر بافت درحالی‌که در ماشین‌های مخمل‌بافی حداکثر تا عرض ۲ متر می‌توانیم بافت داشته باشیم. این افزایش عرض بافت می‌تواند بطور قابل ملاحظه‌ای موجب افزایش تولید کارخانجات شود.

 

ماشین بافت ALPHA 500 XHDC

 

توانایی‌های بالقوه بافت فرش با طرح چاپی

سهم منسوجات با طرح‌های چاپی در بازارهای سراسر جهان در حال گسترش بوده و موفقیت فرش‌های چاپی به دلیل آزادی در اتنخاب طرح، رنگ و مواد اولیه مصرفی به‌صورت بهینه و مقرون به صرفه‌ای رو به ازدیاد است.

مقاومت بالا، استهلاک کم و قیمت تمام شده ارزان از پارامترهای مهمی است که در فرآیند بافت فرش‌های چاپی خودنمایی می‌کند. ماشین ALPHA 500 Leantec به‌طور خاص برای بافت و تولید اقتصادی فرش‌هایی با یک نوع ماده اولیه طراحی و ساخته شده است و امکان تولید اقتصادی این قبیل محصولات را در سطحی وسیع فراهم می‌آورد.

ماشین بافت ALPHA 500 Leantec

چاپ طرح‌های کامل

با استفاده از تراکم نخ خاب ۳۲۰ تا ۷۰۰ انواع طرح با کیفیت و وضوح بالاتری نسبت به فرش‌های تافتینگ قابل چاپ است در صورتی که طرح‌های چاپ شده در فرش‌های تافتینگ به دلیل تراکم پایین از وضوح بسیار کمی برخوردار است و مبهم به‌نظر می‌رسند.

 

فرش‌های قابل بازیافت تهیه شده از یک نوع مواد اولیه

نخ‌های خاب در دل ساختار بافت فرش قرار گرفته و نیازی به عملیات تکمیلی نظیر آهار و چسب در پشت فرش ندارد. در مواردی که می‌خواهیم پشت فرش ملایم و نرم باشد ممکن است لایه نازکی از آهار به وزن تقریبی ۸۰/۱۲۰ گرم بر متر مورد استفاده قرار گیرد. به‌منظور تولید به‌صرفه و قابل انعطاف می‌توان فرش را بافت و در انبار نگهداری نمود و به‌محض سفارش برای عملیات چاپ آماده نمود.

 

توسعه فرصت های اقتصادی در تنطیم قرار دادها

تاکنون فرآیندهای تولید در برخی کارخانجات به دلیل پایین بودن سرعت تولید و هزینه‌های آن نظیر کارخانجات استفاده کننده از اکسمینستر چندان صرفه اقتصادی نداشت. با استفاده از ماشین ALPHA 500 Leantec تولیدکنندگان فرش محدودیت کمتری در انتخاب انواع نخ و مواد اولیه و بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های چاپ خواهند داشت.

*قابل توجه سهامدارن محترم*

 

به پیوست آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده و آگهی زمانبدی پرداخت سود سال 1400 به اطلاع میرسد